descrierea operațiunilor de service
Operațiuni
O revizie auto periodică conform manualelor de întreţinere, conţine pe lângă operaţia clasică de înlocuire a consumabilelor şi o verificare completă a tuturor sistemelor componente. În vederea eliminării pe cât mai mult posibil a eventualelor probleme ce pot apărea pe parcursul exploatării autoturismului.
Chiar dacă autoturismul nu a fost folosit pentru o perioadă îndelungată de timp, specialiştii recomandă schimbarea uleiului de motor pentru a fi eliminate toate impurităţile rezultate în urma funcţionării sale. Deşi nu există un interval standard pentru schimbul de ulei, performanţele acestuia pot fi influenţate de modul în care se utilizează maşina în trafic. Filtrul de aer trebuie să fie înlocuit în timpul unei revizii auto pentru că el afectează în mod pozitiv sau negativ consumul de carburant. Un filtru nou creşte performanţele motorului pentru că stopează pătrunderea particulelor de praf către motor. Un alt filtru important care trebuie înlocuit la o revizie auto este cel de habitaclu, funcţia lui primară fiind aceea de a proteja şoferul şi pasagerii de emisiile poluante pentru organism. Dacă se uzează excesiv, el ar putea deveni un mediu perfect pentru mucegai şi bacterii.
Nivelul de uzură al plăcutelor şi discurilor de frâna, gradul de îmbătrânire al racordurilor elastice, nivelul lichidului de frână. Controlul atent al acestora determina un plus de siguranţă pentru şofer şi pentru pasageri, buna funcţionare a plăcutelor, discurilor, precum şi vâscozitatea optimă a lichidului fiind atributele esenţiale pentru eficienţa sistemului frânare.
Detectarea jocurilor în articulaţii, bielete şi capetele de bară, semne de uzură a amortizoarelor.
Se verifică/înlocuiește antigel, lichidul de servodirecţie, lichidul de frâna, ulei cutie de viteze.
Este important să te asiguri că toate luminile de pe mașina ta funcționează corect. Acest lucru include verificarea farurilor, a luminilor de frână, a luminilor de semnalizare și a altor lumini de pe mașină.
Operaţiunea constă în citirea codurilor de eroare apărute şi interpretarea lor, verificarea parametrilor de funcţionare al diverselor subansamble, identificarea prealabilă a factorilor ce au dus la apariţia de defecţiuni. Atenţie: aceste constatări pot fi făcute doar componentelor electronice ale autovehiculelor, nu şi celor mecanice.
Operaţiunea de înlocuit bujii incandescente constă în:
– Verificare bujiilor.
– Înlocuirea bujiilor defecte.
Recomandarea noastră este ca atunci când achiziţionaţi bujii să alegeţi un producător consacrat în domeniu.
Operaţiunea de înlocuit bobina inducţie constă în:
– Verificarea bobinei de inducţie şi a bujiilor.
– Înlocuirea bobinei de inducţie.
– Verificarea modului în care lucrează noua bobină.
Reparaţiile electrice constituie un atu al service-ului nostru, remarcându-ne cu soluţiile identificate în materie de reparaţii electrice. Aproape toţi posesorii de autovehicule în momentul apariţiei unei defecţiuni la alternator îşi pun întrebarea:” Îl schimb sau îl repar?
Din experienţa noastră repararea alternatorului se impune atunci când preţul manoperei precum şi cel al pieselor nu depăşeşte 25-35% din preţul unuia nou, sau în cazul în care achiziţionarea unuia nou poate dura o perioadă lungă de timp.
De reţinut este faptul că preţul de reparaţie al alternatorului nu include demontarea şi montarea acestuia, aceasta fiind taxată diferenţiat în funcţie de:
- Marca şi tipul de autoturism
- Demontarea sau nu a altor subansamble ale motorului
Pentru a vă putea face o ofertă corectă, pentru reparaţia alternatorului, mai întâi este necesară demontarea acestuia de pe autoturism. După demontare, identificarea producătorului, şi probarea acestuia pe banc se poate şti cu exactitate care sunt paşii de urmat.
Înlocuirea uleiului de cutie viteze constă în:
– Verificarea nivelului uleiului din cutie şi a posibilelor pierderi.
– Înlocuirea propriu-zisă a uleiului.
Se recomandă ca uleiurile să aibă exact aceleaşi specificaţii tehnice.
Un defect foarte des întâlnit la autoturismele ce au un număr de kilometri mai mare de 80.000 este cel al sistemului de transmisie, mai exact kitul de ambreiaj. Cum îţi poţi da seama că ambreiajul nu mai funcţionează în mod corect şi trebuie înlocuit? Există câteva indicii care pot atrage atenţia asupra defecţiunii ambreiajului, cum ar fi:
Autoturismul se turează mult mai mult decât de obicei în demaraj;
Dificultăţi la schimbarea treptelor de viteză;
Miros specific atunci când rulaţi în coloană, cu multe plecări de pe loc.
Atunci când sesizaţi unul sau mai multe indicii dintre cele menţionate anterior este necesar să vă prezentaţi la service pentru evitarea problemelor. Înlocuirea kitului de ambreiaj la timp vă poate scuti de eventuale neplăceri cum ar fi imobilizarea autovehiculului.
Service-ul nostru dispune de trusă de înlocuit kit ambreiaj, necesară autovehiculelor după anii 2006 care sunt echipate cu ambreiaj x-tend.
Operaţiunea de înlocuit toba eșapament/mijloc/finală constă în:
– Verificarea întregului sistem de evacuare.
– Înlocuirea tobei de eșapament defectă.
– Verificarea eventualelor neetanşeităţi.
Atunci când trebuie înlocuită distribuţia maşinii dumneavoastră trebuie să ţineţi cont de mai multe aspecte:
Alegerea pieselor – Nu faceţi rabat la calitate în favoarea preţului. Este foarte important ca atunci când achiziţionaţi kitul de distribuţie, acesta să fie din gama premium. Ca echipare de prim montaj în majoritatea cauzelor rolele din kitul de distribuţie sunt marca Ina, iar la curelele de distribuţie Contitech, Gates sau Dayco. Noi vă recomandăm să le folosiţi pe acestea.
Alegarea service-ului – Service-ul ales trebuie să fi dotat cu echipamentele necesare unei schimbări corecte a distribuţiei.
Piese schimbate – atunci când cureaua de distribuţie angrenează şi pompa de apă, aceasta trebuie înlocuită indiferent de starea acesteia.
Operaţiunea de înlocuire curea accesorii constă în:
– Demontarea curelei.
– Verificarea rolelor şi fuliilor angrenate de aceasta.
– Montarea curelei noi şi verificarea valorii de tensionare.
Întrucât există cazuri în care identificarea cu precizie a curelei nu poate fi făcută şi preţul de achiziţie al acesteia nu este mare vă recomandăm să achiziţionaţi această piesă direct din service în momentul în care trebuie schimbată.
Operaţiunea constă în:
– Demontarea termostatului.
– Verificarea eventualelor pierderi.
– Verificarea lichidului de răcire (temperatura de îngheţ, impurităţi) şi completarea cu antigel sau apă distilată.
– Montarea termostatului şi proba de funcţionare.
Operaţiunea de încărcare cu freon cuprinde:
– Curăţarea sistemului de climatizare prin vidare.
– Verificare preliminară a eventualelor pierderi din sistem *.
– Completarea nivelului de ulei a compresorului cu ajutorul aparatului de încărcare freon.
– Introducerea de substanţă de contrast.
– Încărcarea cu freon***.
– Verificare şi diagnosticare a instalaţiei în ansamblu
Notă: * pentru un grad de acurateţe ridicat se poate face şi o verificare contra cost cu înaltă presiune
*** prezenta ofertă este pentru o cantitate de 500 g freon (cantitate suficientă în cazul a 80 % din autovehicule)
Pentru fiecare 50 g freon se percepe o taxă suplimentară de 14 Lei
Service-ul nostru efectuează şi reparaţii ale sistemului de aer condiţionat!
Preţuri pentru înlocuirea diverselor componente ale sistemului de climatizare:
– Înlocuit condensor freon auto (radiator aer condiţionat) fără demontare bara faţă preţ de la 75 Lei.
– Înlocuit condensor freon auto cu demontare bara faţă preţ de la 100 Lei.
– Înlocuit evaporator (radiator habitaclu) preţ de la 250 Lei.
– Înlocuit supapa detentoare freon sau orificiu calibrat preţ de la 50 Lei.
– Înlocuit compresor preţ de la 80 lei.
– Înlocuit conducta presiune joasă de încărcare freon preţ de la 60 Lei
Se foloseşte la încărcare freon auto R134a.
Operaţiunea de înlocuit braţ roată constă în:
– Verificarea jocurilor la roată.
– Demontarea basculei.
– Montarea basculei noi.
Recomandarea noastră este ca la achiziţia unei bascule noi să verificaţi cu atenţie dacă piesa este însoţită de certificatul de calitate.
Operaţiunea de înlocuit bieleta antiruliu constă în:
– Verificarea integrală a suspensiei.
– Înlocuirea bieletei.
Bara antiruliu are rolul de a forţa fiecare roată a maşinii să rămână la o înălţime cât mai mică faţă de suprafaţa de rulare conferind astfel o mai mare stabilitate autovehiculului, atât în viraje cât şi pe suprafeţe denivelate. Partea cea mai sensibilă a acestui sistem este extremitatea acestuia, numită şi bieletă antiruliu.
Datorită condiţiilor de trafic din România, bieletele antiruliu sunt supuse unor uzuri foarte mari lucru sesizat de şoferi printr-un zgomot la sistemul de rulare.
Operaţiunea de înlocuit amortizor spate constă în:
– Verificarea amortizoarelor ce trebuiesc înlocuite.
– Demontarea amortizoarelor.
– Montarea amortizoarelor noi.
Pentru a putea beneficia de garanţie atât la manoperă cât şi la piese este necesară schimbarea ambelor amortizoare.
Recomandarea noastră este ca atunci când sunt înlocuite amortizoarele să fie înlocuite şi flanşele acestora.
Operaţiunea de înlocuit rulment roata faţă constă în:
– Verificarea jocurilor la ambele roţi.
– Demontarea rulmentului şi înlocuirea acestuia.
– Gresarea corespunzătoare normelor.
– Curățarea saboților acolo unde este cazul.
Operaţiunea de înlocuit pompa servodirecţie constă în:
– Verificarea sistemului de direcţie pentru depistarea eventualelor scurgeri de ulei.
– Curăţarea sistemului de direcţie (conducte, caseta de direcţie).
– Înlocuirea pompei.
– Înlocuirea uleiului şi aerisirea sistemului de direcţie.
La schimbarea acestei pompe necesarul de ulei de servodirecţie este de 2,5 ori mai mare pentru a putea fi făcută o curăţare corespunzătoare a sistemului.
Operaţiunea constă în:
– Demontarea planetarei.
– Demontarea capului de planetară.
– Înlocuirea burdufului şi gresarea acestuia.
– Montarea planetarei.
– Înlocuirea uleiului din cutia de viteze pentru modelele care necesită demontarea planetarei din cutie.
Operaţiunea constă în:
– Constatarea şi identificarea exactă a defectului.
– Demontarea planetarei.
– Înlocuirea capătului de planetară.
– Gresarea capătului de planetară.
– Înlocuirea uleiului din cutia de viteze pentru modelele care necesită demontarea planetarei din cutie.
Operaţiunea constă în:
– Verificarea capului oscilant al bieletei ce trebuie înlocuită cât şi al capului de bară.
– Verificarea jocului în casetă.
– Înlocuirea efectivă a bieletei defecte.
Fiind parte integrantă a sistemului de direcţie, după înlocuirea acestei piese se recomandă efectuarea reglajului la direcţie (geometria roţilor).
Operaţiunea de înlocuit cap de bară constă în:
– Verificarea jocului la ambele capete de bară.
– Verificarea jocului în casetă.
– Înlocuirea efectivă a capătului de bară defect.
La fel ca şi bieleta de direcţie capul de bară face parte din sistemul de direcţie al maşinii şi se recomandă efectuarea reglajului la direcţie (geometria roţilor).
Vă recomandăm ca înaintea sezonului rece să fie făcută o verificare prealabilă a capetelor de bară şi a bieletelor de direcţie pentru a evita apariţia de defecte la caseta de direcţie.
Operaţiunea de înlocuit caseta direcţie constă în:
– Verificarea întregului sistem de direcţie şi depistarea cauzelor ce au dus la defectarea casetei.
– Înlocuirea propriu-zisă a casetei.
– Aerisirea sistemului de direcţie (acolo unde este cazul).
– Reglaj preliminar al direcţiei.
La fel ca în cazul schimbării capătul de bară şi/sau bieletei, se recomandă efectuarea reglajului la direcţie (geometria roţilor). Ţinând cont de preţul acestei piese auto vă recomandăm verificarea jocurilor din direcţie la intervale regulate de timp precum şi înlocuirea uleiului de direcţie la intervalele de timp specificate de producător.
Împreună cu sistemul de direcţie, sistemul de frânare asigură deplasarea în condiţii de siguranţă a maşinii şi trebuie acordată o atenţie sporită privind întreţinerea acestuia (schimbarea plăcuţelor de frâna, schimbare discuri de frâna, înlocuire lichid de frână etc.).
Operaţiunea de înlocuire plăcuţe frână constă în:
– Curăţare şi gresare a culisantelor etrierului (acolo unde este cazul).
– Curăţarea pistonului de la etrier şi verificarea etanşeităţii acestuia (retragerea pistonului este făcută cu ajutorul preselor speciale).
– Verificare prealabilă a gradului de uzură al plăcuţelor de frână şi a discurilor de frână.
– Schimbarea plăcuţelor de frână (şi al senzorilor de uzură atunci când este cazul).
Service-ul nostru comercializează şi schimbă doar plăcuţe de frână agreate şi certificate RAR.
Preţul manoperei include şi o verificare completă a sistemului de frânare.
Operaţiunea de înlocuit etrier constă în:
– Înlocuirea efectivă a etrierului.
– Aerisirea sistemului de frânare.
– Verificarea nivelului de lichid de frână şi completare atunci când este cazul.
Împreună cu sistemul de direcţie, sistemul de frânare asigură deplasarea în condiţii de siguranţă a maşinii şi trebuie acordată o atenţie sporită privind întreţinerea acestuia (înlocuire plăcuţe de frâna, înlocuire discuri de frâna, înlocuire lichid de frână etc.).
Operaţiunea de înlocuire discurilor şi plăcuţelor de frână constă în:
– Curăţare şi gresare a culisantelor etrierului (acolo unde este cazul).
– Curăţarea pistonului de la etrier şi verificarea etanşeităţii acestuia (retragerea pistonului este făcută cu ajutorul preselor speciale).
– Înlocuirea efectivă a discurilor de frână şi a plăcuţelor de frână.
La înlocuirea discurilor de frână este obligatorie şi înlocuirea plăcuţelor de frână.
Operaţiunea de înlocuit saboţi frână constă în:
– Verificare nivel uzură saboţi.
– Curăţarea pistonului şi verificarea etanşeităţii acestuia.
– Înlocuire saboţi frână.
– Verificare şi reglare frână de serviciu.
Suntem service auto autorizat rar
Oferim clienților din zona Toplița și împrejurimi, servicii fiabile, prietenoase și consecvente încă din 2019. Tehnicienii noștri sunt specializați în toate mărcile și modelele de vehicule.


